شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی

[mn_kkstar]

درمان واریس صورت و اطراف چشم با لیزر، مزایا و عوارض آن

رگ‌های واریسی صورت در شکل‌های مختلف دیده می‌شوند، رگ‌هایی که به سادگی توسط چشم قابل مشاهده هستند. درمان واریس صورت با استفاده از لیزر قابل درمان می‌باشند. این رگ‌ها در اغلب موارد پس از یک جلسه‌ی درمان به طور کامل از بین می‌روند، در موارد اندکی شاید احتیاج باشد تعداد جلسات درمان افزایش بیابد اما رگ‌های واریسی که بسیار نازکتر هستند ممکن است علاوه بر لیزر به درمان‌های دیگر نیز احتیاج داشته باشند.

درمان واریس صورت و اطراف چشم با لیزر

رگ‌های عنکبوتی صورت و زیر چشم، رگ‌های خونی قرمز کوچکی هستند که معمولاً یک نقطه‌ی مرکزی کوچک به رنگ قرمز دارند. این رگ‌ها معمولاُ در زیر چشم دیده می‌شوند اما در سایر نقاط صورت نیز ممکن است ایجاد شوند، به عنوان مثال به صورت حوضچه‌های کوچک که داخل آن‌ها خون تیره وجود دارد روی لب‌ها ممکن است وجود داشته باشد.

نحوه درمان رگ‌های واریسی صورت و اطراف چشم با دستگاه لیزر

نور توسط اجسام تیره رنگ جذب می‌شود اما اجسامی با رنگ روشن، نور را منعکس می‌نمایند. در لیزر درمانی رگ‌های واریسی صورت نیز با همین مکانیسم روبرو هستیم، انرژی لیزر توسط رگ‌های واریسی که تیره‌تر هستند جذب می‌شوند اما پوست صورت که رنگ روشن‌تری دارد این انرژی را منعکس می‌نماید. پس از جذب انرژی توسط رگ‌های واریسی، خون موجود در این رگ‌ها با افزایش دما روبرو می‌شود و خون داغ به دیواره‌ی عروق واریسی آسیب وارد می‌نماید در نتیجه رگ واریسی منقبض و بسته می‌شود. این روش درمان در عین حال که می‌تواند رگ‌های واریسی صورت را به طور کامل درمان نماید هیچ گونه آسیبی به پوست اطراف این رگ‌ها وارد نمی‌کند زیر انرژی لیزر اصلا از طریق پوست جذب نشده و کاملاً منعکس می‌شود.

نحوه درمان رگ‌های واریسی صورت و اطراف چشم با دستگاه لیزر

بیشتر بخوانید : درمان واریس

برخی از رگ‌ها ممکن است فقط دچار انقباض شوند اما به طور کامل از بین نروند، این رگ‌ها در چند ساعت اول پس از درمان نامرئي می‌شوند اما پس از گذشت زمان کوتاهی دوباره عود می‌نمایند، در این موارد نیاز به تکرار جلسه‌ی درمانی می‌باشد. تعدادی از رگ‌ها نیز که در ابتدا به نظر می‌رسد از بین نرفته‌اند پس از گذشت چند هفته به تدریج ناپدید می‌شوند بنابراین جهت لیزر درمانی مجدد باید چند هفته صبر نمائید تا نتایج جلسه‌ی پیشین به طور کامل مشخص شوند.

لیزر درمانی رگ‌های واریسی صورت و اطراف چشم هیچ گونه دردی ندارد و اکثر افرادی بدون کمترین ناراحتی جلسات درمان را به پایان می‌رسانند، در صورتی که نسبت به درد حساس هستید می‌توانید پیش از آغاز جلسه‌ی درمان از پزشک خود بخواهید که پمادهای بی‌حس کننده رد محل درمان اعمال نماید.

مزایای لیزر واریس صورت و اطرف چشم

  • کسب نتیجه پس از اولین جلسه‌ی درمان
  • کوتاه بودن زمان درمان
  • عدم نیاز به دوران نقاهت
  • کم بودن هزینه‌ی درمان نسبت به سایر روش‌های درمان
  • بهبود اعتماد به نفس
  • از بین بردن تعداد زیادی از رگ‌هایی عنکبوتی روی صورت و زیر چشم پس از همان جلسه‌ی اول
  • از بین بردن لکه‌های قرمز در نقاط مختلف صورت
  • ایمن بودن روش درمان: لیزر درمانی یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌های موجود برای درمان رگ‌های واریسی صورت و اطراف چشم می‌باشد که بدون کوچکترین دردی در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را به همراه دارد.
مزایای لیزر واریس صورت و اطرف چشم

بیشتر بدانید: عوارض و خطرات واریس

عوارض لیزر درمانی رگ‌های واریسی صورت و اطراف چشم

  • درد

برخی از بیماران دردهای لحظه‌ای را در هنگام درمان حس می‌نمایند، این درد پس از مدت کوتاهی به سرعت برطرف می‌شود.

  • قرمز شدن پوست در محل درمان

قرمزی پوست بسیار خفیف بوده و پس از حدود 48 ساعت برطرف می‌شود.

  • سوزش و تاول

نور لیزر گاهی ممکن است منجر به ایجاد تاول و سوزش شود، اندازه‌ی سوختگی‌های معمولاُ 1 تا 2 میلی‌متر می‌باشد و بدون اینکه نیاز به هیچ گونه درمانی داشته باشند بهبود می‌یابند اما در صورتی که سوختگی‌ها موجب ایجاد زخم شوند ممکن است اسکارهایی مشابه اسکار آبله مرغان و یا آکنه به صورت دائمی روی صورت باقی بماند، این اسکارها به صورت دایره‌ای شکل و کمی فرورفته هستند.

با اینکه مشکل سوختگی پوست یکی از عوارض نادر این درمان می‌باشد اما جهت جلوگیری از این مشکل لازم است از خنک‌کننده‌های پوست استفاده شود.

  • تغییر در رنگ پوست

تغییر رنگ پوست می‌تواند به صورت افزایش رنگدانه‌ها و یا کاهش رنگدانه‌های پوستی باشد. در صورتی که پس از پایان جلسه‌ی درمان در معرض نور خورشید و یا دستگاه‌های برنز کننده پوست قرار بگیرید، عارضه‌ی تغییر رنگ پوست بیشتر ایجاد می‌شود بنابراین طبق دستورالعمل‌های ارائه شده پس از پایان لیزر درمانی تا چند هفته از قرار گرفتن در زیر نور خورشید پرهیز نمائید. عارضه‌ی تغییر رنگ پوست در اکثر موارد موقتی بوده و پس از چند هفته و یا چند ماه به تدریج برطرف می‌شد.

  • خارش

خارش در محل درمان یکی از عارضه‌هایی می‌باشد که کاملاُ موقتی بوده و بدون نیاز به درمان پس از چند روز از بین می‌رود. در صورتی که میزان خارش زیاد باشد می‌توانید از کرم کورتیزول استفاده نمائید.

جراحی عروق و لاپاراسکوپی

دکتر یوسف روحانی منش

دکتر یوسف روحانی منش دوره پزشکی عمومی، جراحی عمومی و جراحی فوق تخصصی عروق را در کشور بلژیک گذرانند. همچنین دارای فلوشیب جراحی سلطنتی انگلستان دارند. ایشان سایقه ۲ سال کار پزشکی در کشور بلژیک و ۲۰ سال در انگلستان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *