شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی

[mn_kkstar]

هزینه عمل فتق در سال 1402

بسته به نوع عمل جراحی فتق شما که باز یا لاپاراسکوپی انجام بشود و همین طور جایی که جراحی خود را انجام می دهید و اینکه آیا بیمه درمانی دارید یا خیر، هزینه ترمیم فتق شما می تواند متغیر باشد. در ادامه مطلب زیر با جراحی برای فتق  و عوامل موثر بر هزینه جراحی ترمیم فتق باز و جراحی ترمیم فتق لاپاراسکوپی بیشتر آشنا شوید.

هزینه جراحی عمل فتق

چه چیزی باعث فتق می شود؟

فتق زمانی اتفاق می‌افتد که یک عضو یا بافت داخلی از طریق پارگی عضلات دیواره شکم برآمده می‌شود. آنها در اثر اعمالی مانند سرفه یا عطسه یا بلند کردن اجسام سنگین ایجاد می شوند. فشاری که این فعالیت‌ها بر ناحیه شکم وارد می‌کنند می‌تواند اندام یا بافت را از طریق عضلات ضعیف‌شده به بیرون وادار کند.

چه زمانی فتق ها نیاز به جراحی دارند؟

عوامل متعددی در مورد نیاز به ترمیم فتق با جراحی نقش دارند. بسیاری از فتق ها برای چند سال بدون توجه می مانند تا زمانی که شروع به ایجاد درد و ناراحتی کنند. مهم است که بدانید فتق ها به خودی خود بهبود نمی یابند و با گذشت زمان بدتر می شوند. اگر درد مربوط به فتق خود را تجربه می کنید که با گذشت زمان بدتر می شود یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که گزینه های جراحی را در نظر بگیرید. اندازه و محل فتق عوامل دیگری هستند که می توانند تعیین کنند که آیا نیاز به جراحی دارد یا خیر.

چه نوع جراحی برای فتق انجام می شود؟

ترمیم فتق از طریق جراحی، که به عنوان فتق نیز شناخته می شود، یک جراحی نسبتا رایج است. چند گزینه مختلف وجود دارد که پزشک شما ممکن است هنگام تعیین اینکه چه جراحی برای شما مناسب است در نظر بگیرد:

درمان فتق با لاپاراسکوپی: جراحی لاپاراسکوپی با ایجاد برش های کوچک و قرار دادن لاپاراسکوپ در برش نزدیک ناف انجام می شود. لاپاراسکوپ به دوربین کوچکی متصل است که به جراح شما دیدی از داخل بدن می دهد. شکم شما با یک گاز بی ضرر باد می شود تا بصری بهتری از فتق شما و ترمیم مورد نیاز امکان پذیر شود. برش های شما با بخیه یا نوار جراحی بسته می شود. از آنجایی که برش ها بسیار کوچک هستند، جای زخم در این نوع جراحی بسیار کم است.

عمل فتق با روش جراحی باز: در جراحی باز به جای برش های کوچک در جراحی لاپاراسکوپی، یک برش بزرگتر ایجاد می شود. جراحی باز بسته به اندازه و محل فتق ممکن است توصیه شود. اگرچه معمول نیست، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که جراحی لاپاراسکوپی به جراحی باز تبدیل شود اگر فتق با لاپاراسکوپی قابل ترمیم نباشد.

بعد از جراحی ترمیم فتق چه انتظاری باید داشته باشم؟

جراحی فتق معمولاً یک عمل جراحی سرپایی است، به این معنی که چند ساعت دیگر برای رفتن به خانه مرخص خواهید شد. اگر جراحی باز داشته باشید، احتمالاً ظرف چند روز احساس خوبی خواهید داشت، اما برای چند هفته محدودیت هایی در فعالیت ها و ورزش خواهید داشت. اگر جراحی شما به روش لاپاراسکوپی انجام شود، زمان بهبودی شما می تواند از هفته ها به چند روز کاهش یابد.

هزینه جراحی فتق چقدر است؟

یکی از عواملی که می تواند تا حد زیادی بر هزینه جراحی ترمیم فتق تأثیر بگذارد این است که آیا این عمل را در یک مرکز بستری مانند بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می دهید. مراکز سرپایی به اندازه بیمارستان ها ایمن هستند، اما می توانند هزاران نفر را در صورتحساب پزشکی شما صرفه جویی کنند. درادامه، عواملی را در هزینه جراحی ترمیم فتق و همچنین نحوه یافتن قیمت مناسب برای جراحی خود خواهید آموخت.

چه عواملی بر هزینه جراحی ترمیم فتق تاثیر می گذارد؟

خیلی چیزها می توانند بر هزینه مراقبت های بهداشتی تأثیر بگذارند، صرف نظر از اینکه چه نوع روشی را انجام می دهید. به طور کلی، سه عامل وجود دارد که باعث می شود هزینه های مراقبت های بهداشتی متفاوت باشد:

تسهیلات

جایی که شما عمل پزشکی خود را انجام می دهید بر هزینه تأثیر می گذارد. انجام عمل جراحی ترمیم فتق در بیمارستان به عنوان یک بستری هزینه بسیار بیشتری نسبت به انجام همان عمل در یک مرکز سرپایی دارد. از آنجایی که تسهیلات بستری هزینه بیشتری برای راه اندازی دارند، بیماران در نهایت هزینه بیشتری برای مراقبت پرداخت می کنند.

بیمه خدمات درمانی

قیمت جراحی ترمیم فتق می تواند بین ارائه دهندگان بیمه متفاوت باشد. تغییر در قیمت تا حد زیادی به این بستگی دارد که در صورت وجود، طرح بیمه شما چه مقدار از روش را پوشش می دهد. اگر بیمه درمانی ندارید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه کامل ترمیم فتق را کامل خودتان پرداخت کنید.

مکان انجام جراحی

منطقه، ایالت و حتی شهری که در آن زندگی می کنید می تواند بر هزینه جراحی ترمیم فتق شما تأثیر بگذارد. اگر در یک منطقه روستایی با امکانات کمتری برای انتخاب زندگی می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر از زمانی که در شهری با ارائه دهندگان بسیاری زندگی می‌کردید، هزینه پرداخت کنید. سفر برای یک روش پزشکی می تواند یک گزینه عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد.

تفاوت هزینه تسهیلات بستری در مقابل سرپایی

هزینه جراحی ترمیم فتق بین مراکز بستری و سرپایی بسیار متفاوت خواهد بود. 

تفاوت هزینه بیمه شده در مقابل بیمه نشده

بیماران بیمه شده در طول تاریخ کمتر از بیماران بیمه نشده برای ترمیم فتق پرداخت کرده اند. هنگامی که یک بیمار بیمه دارد، مسئولیت پرداخت را با شرکت بیمه خود به اشتراک می گذارد. برای بیمارانی که بیمه درمانی ندارند، هزینه جراحی ترمیم فتق بر دوش آنهاست و در نهایت هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تقریباً همه کسانی که جراحی ترمیم فتق انجام می دهند باید بخشی از هزینه را از جیب خود بپردازند. هزینه کل جراحی ترمیم فتق بر عهده بیماران بدون بیمه خواهد بود. بیمارانی که دارای بیمه درمانی هستند، مسئول پرداخت مبالغ فرانشیز، کپی و بیمه مشترک خود خواهند بود. میزان هر یک از این هزینه ها به برنامه سلامتی شما بستگی دارد.

عوامل بیشتری بر هزینه جراحی ترمیم فتق تأثیر می گذارد

نسخه ها 

پزشک ممکن است پس از عمل جراحی فتق برای شما مسکن یا آنتی بیوتیک تجویز کند. برای جلوگیری از قیمت های بالای نسخه، مطمئن شوید که نسخه هایی که دریافت می کنید تحت پوشش بیمه درمانی شما هستند.

ویزیت های اضافی مطب 

در برخی موارد، ممکن است برای مشاوره اولیه با جراح قبل از جراحی، هزینه جداگانه ای از شما دریافت شود. پزشک شما می خواهد شما را برای قرار ملاقات های بعدی در طول سال اول پس از جراحی شما ببیند. معمولاً در سه، شش و نه ماه این جلسات انجام میشود. بیماران اغلب سالی یک بار پس از آن به پزشک خود مراجعه می کنند، مگر اینکه مشکلی ایجاد شود. بپرسید که آیا این بازدیدهای بعدی شامل هزینه کل جراحی ترمیم فتق می شود یا خیر.

چک لیست جراحی فتق شما

1. کل هزینه جراحی ترمیم فتق را با جراح خود مرور کنید. از آنها بخواهید توضیح دهند که هر هزینه برای چیست و ثبت کنید. اگر صورتحساب پزشکی بالاتر از آنچه انتظار داشتید دریافت کنید، این اطلاعات مفید خواهد بود.

2. از جراح خود بپرسید که آیا می تواند این عمل را در یک محیط سرپایی انجام دهد یا خیر.

3. بپرسید که اگر جراح نواحی دیگری را پیدا کند که در طول عمل شما نیاز به ترمیم دارند، هزینه معمولی چقدر است.

جراحی عروق و لاپاراسکوپی

دکتر یوسف روحانی منش

دکتر یوسف روحانی منش دوره پزشکی عمومی، جراحی عمومی و جراحی فوق تخصصی عروق را در کشور بلژیک گذرانند. همچنین دارای فلوشیب جراحی سلطنتی انگلستان دارند. ایشان سایقه ۲ سال کار پزشکی در کشور بلژیک و ۲۰ سال در انگلستان را دارند.

3 پاسخ
  1. با عرض سلام و احترام
    پدرم ماه آینده باید عمل شود. هزینه ی ۰ تا ۱۰۰ عمل باد فتق امروز چقدر میشه.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *